Pälsallergi

Jaha då börjar den här helgen lida mot sitt slut också, den har som vanligt bara försvunnit. Har inte gjort så väldigt mycket heller, hade tänkt dra ut i lördags iallafall men så blev det inte. Är inte den rikaste nu och det är julklappar som ska inhandlas osv. Det blev istället hemma framför Beck (som går varje lördag kl. 22) med Sandra och lite läsk, ostbågar, chips, choklad osv, man är ju så nyttig! Tidigare på kvällen hade vi en liten släktträff hemma hos mig med min morbror och hans familj samt min kusin som ingen av oss har träffat på runt 10 år, så det var rätt trevligt. Men det trevligaste var ändå att gosa med deras hundar som de hade med dig, Sigge och Rufus. Jag har alltid velat ha en hund mer eller mindre men nu den senaste tiden så har jag tänkt på det extra mycket. Jag har lagt till en hund på min önskelista till tomten, inte för att jag lär få någon men ändå, önska kan man alltid göra. Problemet är ju att både jag och min bror är allergiska mot pälsdjur men det finns ju vissa raser som fungerar rätt bra så det behöver inte vara något problem. Min kusin berätta att hon har hund, en mindre allergivänlig sådan men hon har haft den i ett antal år och hon är också jätteallergisk. Hon har löst det problemet genom medicin bara, hon äter någon tablett varje dag, det är kanske inte det nyttigaste men det fungerar, hon kan känna av hunden ändå men det är inte så farligt. Vill man någon så vill man och man kan ju oftast hitta lösningar till det mesta.

Sigge överst och Rufus bredvid honom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback