Slut på beroendet?

Som jag skrev där för knappt en månad sen så skulle jag till läkare för mitt nässprayberoende och idag kom den dagen, bara NIO månader efter att jag var Huddinge Sjukhus och berättade det, snabba puckar, not! Men iallafall så var jag där idag, doktorn undersökte min näsa först sådär vanligt med nån lampsak sen tog han fram en lång svart böjlig pinne. Han berätta att det en kamera på den och att han skulle stoppa upp den en bit in i näsan, shit vad jag blev typ rädd först. Den var närmare en halvmeter lång fast han sa ganska fort att han inte skulle stoppa in hela, tack och lov för det. Det var inte det roligaste jag gjort, var rätt obehagligt men det gick, det var ändå en 8-9cm in i näsan den där var. Sen gick vi och snacka lite och vad jag förstod så har jag vanligt beroende bara som han antagligen sett rätt många gånger förut så jag har fått kortisonspray. Ska hålla på med det ett par veckor nu sen är det förhoppningsvis över, hoppas på det. Han sa att det inte är helt hundra att det kommer hjälpa men med ganska stor sannolikhet kommer det hjälpa annars ska jag ringa honom. Han snackade då om en lätt operation som går ut på att man bara söver ner området vid näsan och sen stoppar man in nå skit och bränner bort det som är ivägen. Det låter riktigt mysigt, verkligen så hoppas det här hjälper nu så jag slipper skiten och framförallt så jag slipper den där operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback