"Två öl"?

Jag förstår inte varför det är så svårt att hålla sig till två öl när man säger att man bara ska ta två öl. Jag vet inte hur många gånger man har sagt något som t.ex. "ikväll tar vi det lugnt" eller "ikväll tar vi två öl", jag menar det är ju inte så att det blir tre eller fyra öl istället utan det blir en helkväll. Det kan till och med bli mer än en normal utgång, riktig fyllefest asså! Jag borde väl inse att det inte funkar så, det går inte att ta det lugnt och bara ta två öl men ibland har man så många anledningar till att ta det så lugnt men inte fan blir det lugnt! Som i måndags när jag var ute, då ville jag inte ens ut från början men sen kom det en hel del anledningar till att vi skulle ta det lugnt och sen bara ha råd med två öl. Inte fan blev det två öl ändå! Aja ska man dra en slutsats av det här så får jag ta och inse att det inte går, för vissa går det säkert jättebra utan några som helst problem men för mig och mina polare går det inte. Har vi väl börjat så går det inte att sluta förens klockan är typ tre på natten eller att pengarna är slut men på nått sätt går det ändå även om man är fattig, det löser sig alltid och man bara dricker mer och mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback