Börja gymnasiet

Imorgon börjar min bror gymnasiet, samma gymnasium som jag gick, alltså Thorildsplan. Så jag har suttit och förklarat lite för honom hur det går till med uppropet och sådär, svarat på hans frågor så gott jag kunnat.
Jag kommer själv ihåg hur läskigt det var med första dagen, hur nervös jag var. Värst var nog dygnet innan man kom dit, speciellt när jag skulle sova natten innan, blev antagligen inte speciellt mycket sömn, alldeles för mycket tankar som flyger omkring. Vägen dit, på tunnelbanan, det lär ha varit en av de längsta resorna någonsin och promenaden dit, inte heller kul. När man väl hade kommit till skolan så började det släppa lite grann, fortfarande nervöst ibörjan i stora aulan men lite bättre och sen när man kom till klassrummet med den nya klassen så var det ändå okej. Visst en hel grupp av nya människor men alla var nya för alla så alla kände samma grej, lite så man får tänka för att överleva. Att man inte är ensam om allt det nya utan det är precis likadant för alla andra, ett tips!
Hoppas det går bra för honom imorgon och du har tre härliga år framför dig tills det är dags för det som verkligen är härligt, studenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback