Min vikt

Min vikt har fan börjat åka upp och ner som fan, kanske så det är att vara vuxen? Nej men för kanske en två år sen så började jag gå upp sakta men säkert. Innan dess så har det inte spelat någon roll alls hur mycket chips, läsk och andra onyttigheter jag tryckt i mig, inte gått upp ett gram, känns det som iallafall. Så alltså för två år sedan ungefär börja jag gå upp men den riktiga smällen kom under de månaderna jag var arbetslös i våras. Då käkade jag godis, chips, läsk, kakor av olika slag varje dag, framförallt på kvällarna dårå och jag rörde inte speciellt mycket på mig. Det resulterade i att jag gick upp minst fem kilo men antagligen mer. Jag hade ingen koll på vikten innan så vet inte exakt, nu har jag börjat väga mig ganska ofta så jag har lite koll. Under de här två åren har jag gått upp ungefär 12 kilo men nu har jag gått ner några igen men 12 kilo var det där i våras. Gå upp 12 kilo låter ganska mycket tycker jag fast jag var ganska smal där för två år sedan så det var ganska bra att jag gick upp lite men kanske inte 12 kilo.
När jag sen kom igång med jobbandet igen så blev det mycket mindre av det onyttiga och lite mer av det nyttiga. Jag har även börjat spela badminton minst en gång i veckan och jag gick faktikst ner nått kilo under veckan i Egypten. Maten var ingen jättehöjdare där och det blev inte så mycket godis och chips heller.
Under mina två lediga veckor som jag hade nyligen blev det otroligt mycket socker och annat skit så då gick jag upp igen, usch! Så nu för tiden måste jag tänka mer på vad jag äter helt enkelt, var väl kanske det jag ville komma fram till med det här antar jag.
Jag har haft ganska tråkigt idag så jag har fixat massa här hemma, städat och hållt på, också rensat ut massa gamla kläder. Där märker jag också att jag gått upp, vissa av kläderna var helt okej men de passar inte alls längre. Vissa jeans var skitsmå, helt sjukt att jag hade dem för inte så länge sen egentligen. På ett par så var det ungefär 10cm mellan knappen och hålet om ni förstår vad jag menar. De hade jag för ett år sen som fan och de passade bra då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback