Fick ett kuvert

Fick hem ett kuvert idag från "Transportstyrelsen" som numera verkar ha tagit över det här med trängselskatter. Förut var det ju vägverket som tog hand om det där men inte längre tydligen. Iallafall så var det inte något konstigt med det, numera brukar jag få en sådan räkning varje månad på cirkus gurka 100kr MEN nu var det tydligen så att jag missat att betala räkningen för oktober. Då jävlar händer det grejer, inte någon liten påminnelseavgift på 50 spänn eller nått sånt utan plus en nolla, alltså 500kr i "Tilläggsavgift" som de så fint kallar det. Shit pommes så en räkning som var på 130kr blev plötsligt på 630kr, lite förvånad jag blev asså och sur, både på att jag missat betala den och sen på dem som har en sån jävla hög avgift. Det är väl för att det är så många som inte betalar de här räkningarna som de har en så hög avgift men nej inte kul för den som vanligtvis betalar och nu en gång tappat bort lappen bland alla andra lappar. En positiv följd blir det efter det här, jag kommer ha mer ordning på räkningarna, speciellt de som gäller trängselskatten. Jag har redan rensat ut allt gammalt och har nu en liten fin hög på det som ska betalas denna månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback