Nya Potterfilmen

Yes nu har jag varit på bio dårå, eftersom det var premiär så var det lite extra, de hade smyckat hela biografen alltså inte själva salongen utan resten. Det var en del nördar, riktiga Harry Potterfans, vissa såg bara ut som riktiga nördar, vilket de kanske var också men vissa hade klätt ut sig och grejer, palla! Det var ganska mycket ungdomar där, lite livliga, massa ljud, skratt fast det var framförallt innan filmen kom igång sen blev de allt tysta. Det var självklart en gubbe som skulle upp på "scenen" och prata lite innan filmen, han snacka skånska, vad jag kommer ihåg från tidigare så har typ alla sånna där snackat skånska. Vet inte om jag bara fått för mig det eller om det verkligen är så, skitsamma. De slängde ut några affisher och helt oväntat så fick min far en rakt i sitt knä, tack och bock liksom.
Till filmen då, för att vara kortfattad, en av de bästa Potterfilmerna enligt mig. Den har väl inte fått så jättebra betyg för att den ska vara lite seg, mycket snack tror jag. Inget alls jag störde mig på men kan nog tänka mig att vissa gör det, det är kanske inte lika mycket "action" i den här som några av de tidigare filmerna men det är inget måste. Den innehåller verkligen allt. Stundtals var den riktigt rolig, de flesta skrattade till en hel del saker och ibland lite läskig kanske, sorglig, romantisk osv. Ne jag tycker fan den var riktigt bra, skulle kunna berätta mer om den men det blir svårt att göra det utan att avslöja saker och ting för er som vill se den.
Ne fan vad klockan blev mycket måste ta och sova på en gång så godnatt på er, hörs imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback