Dagens jobb avklarat

Så då var den första jobbdagen över efter den lilla semestern, kändes ganska segt imorse men efter några minuter där så var allt som vanligt igen, som det brukar vara. Jävligt skönt att det redan är onsdag imorgon, tänk om man var ledig varje måndag, det vore inte helt fel.
Vet inte om jag nämt det men har börjat på en ny "avdelning" eller vad man ska kalla det för på jobbet. Om allt rullar på som vanligt (vilket det sällan gör på mitt jobb) så står man varannan vecka i en kyl och varannan i "värmen". Fan vad man blir frussen av att stå i en kyl en hel dag, man har en jacka och vantar men det räcker inte riktigt. Jag har mössa också, vilket ingen annan har, jag har också fått ett par special sockor som jag har nu, funderar även på långkalsonger som vissa har. Det räcker inte riktigt med det jag har nu så långkalsongerna tror jag är nyckeln till att inte frysa, inte så jävla mycket iallafall som jag gör nu ibland.
Fan vad det går upp och ner med jobbet måste jag säga, vissa veckor eller dagar så är jag så jävla trött på det och ibland så är det helt okej. Bättre det än att det är piss hela tiden, dag ut och dag in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback