Heltid + Tamro = helt okej?

Nu är kontrakten påskrivna! Jag är ledig idag eftersom det är sista dagen i friheten, från och med måndag börjar jag jobba heltid på riktigt! Det som är trevligt med det hela är att jag för första gången i mitt liv kommer ha en stadig inkomst. På Teknikmagasinet hade jag väl en hyffsat stadig inkomst men inte helt och hållet. Så nu ska jag betala av mina skulder till min mor och bli helt skuldfri till henne vilket jag inte varit sen jag tog studenten typ. Sedan ska jag försöka spara och spara och spara så mycket jag kan, vilket jag heller aldrig tidigare lyckats med. Så visst känns det väl bra på det sättet men sen när det kommer till själva jobbet så är det inte så kul längre. Men det kunde ha varit värre, det är väl så man får försöka tänka, finns antagligen någon där ute som har mycket tråkigare och ännu jobbigare arbete. Jag tror jag börjar komma in i det hela nu, jag förstår, nu ska jag dit måndag till fredag varje vecka. På något sätt så är det lättare på morgonen när jag åker dit, förut så var det jobbigt som fan och inte alls kul eftersom jag hatar Tamro! Men nu den senaste veckan och lite veckan innan har jag faktiskt fått tankar som lyder ungefär "Det här är helt okej ändå, går runt och lyssnar på musik, slänger lite medicin i lådor osv, det flyter på rätt bra". Det är bra jävla skumt egentligen, när jag har fått de tankarna så har jag gått omkring där och liksom varit glad, jag går omkring och ler för mig själv. Nu är det absolut inte alltid såhär, vissa dagar är det supermycket att göra och allmän kaos och då är jag inte glad längre men på de lite skönare dagar så är det fan okej! Ganska oväntat det hela men man ska väl försöka att inte klaga så mycket, allt blir bättre då även om jag tycker om att klaga en del, eller hur Sandra? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback