Mitt liv senaste månaden

Hallå där! Nästan en månad sen, intressant, då finns det mycket att berätta, not! Jodå, lite har det såklart hänt sedan jag senast skrev som jag kan skriva om.
Kan börja med att nu har det snart gått en månad sen jag skrev på mitt lilla kontrakt, så se vad tiden går fort! Funderar på att söka fast anställning nu, ganska skönt att vara fast på riktigt på företaget istället för ha kontrakt från ett bemanningsföretag. De söker folk nu och sen vet man ju aldrig, det kanske inte blir något plugg i höst eller. Det har det inte blivit de två senaste åren även fast jag varit inne på det. Nu är det dags för plugg tycker jag, på riktigt men som sagt man vet aldrig.
Jag har två nyheter till som jag tänkte berätta lite kort om. Den första är att jag (VI så blir sandra glad) köpte en bil för två veckor sen, very nice, äntligen liksom! En Volvo S40 2.0T, en röd liten rackare, går väldigt fint och fort om man vill det. Så jag är glad liksom som gräddet på moset åkte vi till Fuerteventura två dagar efter köpet, vilket var lite tråkigt för jag hann inte leka så mycket med bilen. Den fanns ju dock kvar när vi kom hem så jag har fått leka lite nu. Vi hade tänkt oss en riktig solsemester dårå, vilket snarare blev en moln/en del regn semester. Vi hade sol de två första dagarna sen var det mest moln och några minuter sol lite då och då så brun blev man knappt alls. På morgonen dagen vi skulle åka hem, kollar jag direkt ut och gissa vad, solen skiner, underbart! Två timmar senare satt vi på bussen till flygplatsen och antagligen har de haft sol sen dess. Klaga ska jag inte göra för vi hade det bra ändå, bara att få en vecka ledigt är guld värt, sen blev det massa god mat, hyra bil och kolla runt, en tripp till djurparken med en hel del intressanta djur. Nemen jag är nöjd ändå, den enda jobbiga är att alla säger "Men sebastian du har ju nästan inte fått någon färg alls". Första gångerna var okej men när 35e tanten kommer och säger det på jobbet så höll jag på att få en hel del damp.
Det var nog det jag ville berätta, lika bra att sluta innan det blir för långt så ni hinner somna innan ni läst klart för så intressant är det inte. Nu är det som vanligt igen men med en ny bil, det är det enda som jag kan se fram emot nu när jag jobbar, att få sätta mig i den och åka hem. För nu blir det nog ingen mer semester förns till sommarn och det är ett tag kvar, för långt för att kunna se fram emot om ni förstår vad jag menar.
Det här kanske är lagom för mig, blogga en gång i månaden, då finns det förhoppningsvis lite att berätta om iallafall. Eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback