Oljud

Idag har jag insett hur otroligt mycket några unga killar kan låta. Om vi tar det från början, när jag var lite yngre, innan man börja gå på fester och sen krogen på helgerna så drog man alltid hem till kompisar på kvällarna. Där spelades det oftast tv-spel, vanliga spel, snackades rent allmänt bara. Det var inte alltid så populärt när jag sa till mina föräldrar att jag skulle ha hem några kompisar eftersom vi bor i en ganska liten lägenhet. Självklart var det ju okej men ibland så blev det rätt ofta och det var väl då de börja säga emot. Idag så förstår jag verkligen att det inte är så roligt att ha ett par pojkar som låter en hel del hela kvällen och en bit in på småtimmarna när man är trött och vill ha en lugn trevlig kväll på helgen. Man hör mycket mer genom väggarna än vad man tror, killarna med deras "basröster", skratt, ljud från gitarrer och tv-spel allt hörs väldigt bra och tydligt. Usch och fy, man får ju damp efter några minuter bara! Jag hoppas att mina föräldrar inte fick "lida" alldeles för mycket under de åren iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback