Nässprayberoende

Jag var på Huddinge sjukhus hos min läkare i Mars i år på min vanliga årliga kontroll av mina allergier etc. Det var sista gången faktiskt, min läkare tycker jag sköter mig så bra och inte behöver gå dit nå mer. Självklart får jag om jag vill men det behövs ju inte. Men iallafall som vissa av er vet så är jag mer eller mindre beroende av nässpray och det sa jag men eftersom det området inte är min läkares område så skrev hon en remiss till ÖNH-kliniken. För man kan ju få hjälp med att sluta, det finns lite olika vägar att ta men jag vill helst slippa den vägen när man bara slutar använda det helt enkelt för det är så otroligt jobbigt.
Jag fick hem ett brev en vecka efter att jag varit där i mars där det stod att väntetiden för att komma till ÖNH-kliniken var mellan tre och åtta månader, shit liksom. Jag har väntat och väntat och nu när det gått ungefär åtta månader. Idag fick jag ett brev från Fruängens Läkarhus där det stod: "Du har remitterats till ÖHN-kliniken på Huddinge sjukhus. Då man där nu inte klarar av att hålla gränsen för vårdgarantin har remissen överförts till ÖHN-mottagningen på Fruängens Läkarhus." Jaha, där ser man så nu ska jag dit i början på December, skönt att det äntligen händer nått iallafall men ska det verkligen behöva ta närmare nio månader innan jag får komma till en sån läkare?!

Min bäste vän

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback