SACO-mässan

Idag var jag på SACO-mässan och kollade runt lite snabbt eftersom Sandra var där med sin klass, det kunde ju inte skada liksom. Så kollade runt på olika skolor runt omkring Stockholm och en bit utanför, vill fortfarande bo kvar här medans jag pluggar. Så hittade några som jag spanat in förut och några nya skolar som jag måste ta reda på lite mer info om. Känns som jag borde börja plugga nu till nästa år, inget måste men om jag ska plugga nått i 4-5 år så borde jag börja innan jag blir gammal gubbe. Problemet är att jag egentligen inte alls vet eller har bestämt vad jag ska plugga, det lutade nästan bara åt ekonomihållet förut. Nu på senare tid har jag börjat fundera lite mer och ekonomi känns lite tråkigt, har kollar en del på juridik och det tror jag skulle vara roligare, det tycker jag helt enkelt är mer intressant. Just nu lutar det mer åt juridiken men jag har ett halvår eller vad det är på mig att tänka igenom och bestämma mig. Sen ska man hitta ett bra ställe att plugga på också, ojojoj, det är svårt. Problemet är att man inte kan börja vart man vill pga betygen, jag har inte världens bästa betyg så det är intagningsgränserna man får kolla på i första hand när man ska hitta ett ställe. Aja nu har jag börjat kolla seriöst iallafall, får väl se när jag väl hittar nått, om jag hittar nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback