TRE butiker!

Shit asså, mamma kom hem för ett tag sen, det var tydligen helt fullt med poliser och annat nere i centrum och hon sa att konsum (eller Coop) hade blivit rånat! Först tänkte jag att jag skulle springa ner och kolla men nej det känns ju lite dumt. Hatar folk som ställer sig och kollar som det vore någon slags underhållning när det har hänt något, då tänker jag framförallt på när någon har ramlat ihop i stan eller ett köpcentrum. Förstår inte vad deras problem är, jag menar om jag skulle ramla ihop av någon anledning och ambulanspersonal kommer dit och hjälper mig skulle jag knappast tycka det var kul att folk står som i en ring runt om en och typ käkar popcorn som de vore på bio! Om jag då skulle vara kry i huvudet skulle jag skrika åt dem eller iallafall säga till sjukvårdarna att be dem som står och kollar dra åt helvete.
Men tillbaks till rånet. När mamma hade berättat så gick jag in på nätet och letade om det stod nått och då hittar jag en liten artikel:
"Tre Coop-butiker rånades på onsdagskvällen inom loppet av 45 minuter.
Det första rånet förövades mot Coop Nära på Tranebergsvägen klockan 20.20. Flera pistolbeväpnade män hotade personalen och försvann med en okänd summa pengar.
Vid 20.40-tiden fick polisen in ett nytt larm. Nu var det Coop Konsum vid t-banestationen i Örnsberg som hade rånats av två pistolbeväpnade män.
Strax efter klockan 21 kom det tredje rånlarmet från Coop Nära på Störtloppsvägen i Västerort.
Enligt polisen är signalementen på gärningsmännen liknande vid alla tre rånen."

Så det är alltså ett gäng snubbar som åkt till tre butiker och rånatt dem en efter en, sjukt! Hoppas verkligen polisen tar dem! Fatta hur de som jobbade i butiken mår nu, antagligen mindre bra, fyskäms på er rånare! Ska fortsätta och kolla om det kommer någon mer info om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback