Sur blir man!

Fyfan! Då sitter man här igen, söndag kväll, klockan ställd på halv 6, dags att börja jobba igen. Otroligt segt, okej att tiden går fort när man jobbar men inte när man är ledig! Aja det är väl bara att köra på igen, pengar pengar, det behövs alltid och är alltid lika trevligt. Men det är inte lika trevligt när man får p-böter på 900 spänn och måste lägga dem på sånt, vilket jag fick idag. Jag har tur och får en del hjälp med betalningen av den av snälla människor runt omkring, viket uppskattas. 900 spänn är nästan vad jag tjänar på en hel dags slit på skitjobbet, den dagen åt helvete liksom, typ som att jobba gratis. Nu slipper jag betala allt som sagt så ska inte klaga mer på det.
Eller jag ska berätta hur och vart jag fick den. Var på en strand idag och njöt av vädret och sista dagen innan jobbet börjar igen. Det var andra dagen jag verkligen låg på en strand med bra väder på hela min lilla semester, bara så ni vet så speciellt brun har man inte blivit. Vi var på solvik iallafall, det är ingen jättestor strand direkt, speciellt inte om man jämför med hur mycket folk det är där. Man ligger typ på varandra där, helt smockat med folk. Bilparkeringen kanske tar 20 bilar som max och nu är det ganska mycket mer än 20 bilar som vill parkera där så folk ställer sig såklart lite här och var. Har stått så förut utan att få någon böter men idag var de jävlarna där och det var en hel del bilar som fått lappar. Fattar inte hur de där människorna kan leva, det är fint väder folk vill till en strand, är det vårt fel att det bara får plats 20 bilar på den "riktiga" parkeringen? Spelar det så mycket roll om man ställer sig lite på sidan när det ändå bara är skog runtomkring. Okej de gör bara sitt jobb men det finns riktiga idioter som ställer sig på dumma ställen som borde få de där lapparna och inte vi. Man blir sur alltså men det finns inte så mycket att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback