"Farliga" Egypten

Tjena bloggen! Det var inte igår asså, närmare tre hela veckor sedan men som vanligt har jag inte så mycket att skriva om och har inte haft det heller. Sitter just nu här och segar i väntan på att klockan ska bli lite mer, till min hjälp har jag lite Tokio Hotel i högtalarna och äppeljuice i glaset. Kanske inte gör att tiden går så mycket snabbare men lite mysigt är det allt.
Det jag faktiskt tänkte skriva om är ämnet: Egypten! Jag ska ju dit i sommar som jag nämnt tidigare men jag har alltid varit en aning "rädd" för det där landet. Dels gäller det religionen och deras kvinnosyn, har hört så mycket historier hit och dit om det där, vissa sanna men en hel del är nog myter. Har hört så många historier i allmänhet om hur läskigt det kan vara där. Här om dagen eller igår kanske det var så var det på nyheterna om bomben som några extreminister kastade ner från ett hustak rakt ner i en marknad fullt med folk, framförallt turister. Detta hände då i Kairo och dit ska vi. Man åker buss dit med poliseskort och det finns ju en anledning varför man har det. Nej, det känns inte så säkert, jag överdriver nog en smula men ändå, typ Grekland eller Spanien känns väldigt mycket säkrare till och med Thailand känns säkrare. Allt förutom Egypten! Ne nu överdriver jag igen. Menmen det är bara att åka dit och uppleva det själv så ska det säkert gå bra och så att jag inser att det inte är så farligt. Hoppas bara att de inte får för sig att slänga massa bomber just där vi är, då blir jag sur! Vi är ju inte helt ensamma om att åka dit om man säger så sen får man försöka vara så mycket på turistområdet som möjligt. Nu ska jag sluta oroa mig ett tag och tänka på något annat. Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback