Twilight

Jag fick upp ögonen för Twilightserien för ett tag sen, var helt besatt där ibörjan som jag btw blir med det mesta när jag tycker nått är bra eller coolt, inte många grejer som jag fortsätter att ha ögonen uppe för men vissa. Iallafall så började det faktiskt med att jag såg filmen när vi fick den på dvd här hemma, det är nått lite magiskt med hela historien som jag fastnar för. Så fixade musiken till filmen som jag lyssnade på en del och sen köpte första boken. Även om jag hade sett filmen först så ville jag läsa den, de är inte exakt likadana, vilken bok och film är det liksom. Nu måste jag fixa andra boken, för det är egentligen den som är mest intressant just nu, att få läsa fortsättningen. Filmen kommer i höst men den här gången ska jag läsa boken före filmen. Ska nog beställa boken på en gång så jag kan börja läsa eller ska man köpa den i någon butik, böcker är väl billigare på nätet? Jag köper då inte mycket böcker så jag har ingen koll menmen skitsamma, de är ändå inte speciellt dyra och så är det skönt att slippa åka till en butik och sen hitta den. Lättare att bara klicka hem den så det får bli ett nätköp denna gång. New Moon here I come!
Juste, ibörjan av min "twilighthysteri" så fick jag skit av Sandra för att jag uttalade det fel, jag fatta noll. Jag sa "Twill-light" om ni förstår vad jag menar, alltså som namnet "will" i ordet. Hoppas ni fattar, då kände jag mig lite mobbad när jag inte ens kunde uttala skiten och inte fatta nått. Nu har jag koll på hur man säger det iallafall så det känns bra.
Första boken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback