Nästa mobil

En iPhone vill jag ha! Har varit sugen på en sen den kom egentligen fast jag har aldrig haft det där riktiga suget men det har jag byggt upp nu, nu vill jag ha! Så en iPhone kommer antagligen bli min nästa mobil, den är så jävla cool helt enkelt. Hur många program och grejer som helst, den är snygg, smidig, funkar bra med min MacBook osv. Finns bara en nackdel, kameran men vafan som jag sagt förut så fotar jag inte så jävla mycket plus att vill man fota så använder man en kamera. Den nya modellen har iofs fått en bättre kamera så det så.
Det finns lite problem med iPhone bara, antagligen därför jag inte införskaffat mig en tidigare. Det första och egentligen det enda att den inte säljs med Tele2 som jag har och som jag vill fortsätta ha, palla byta till Telia eller nått annat skit. Man kan låsa upp dem men det vore skönt att ha en olåst eller låst till Tele2. Kan alltid hoppas på att Tele2 börjar sälja dem snart också för nu ska "3" börja sälja den också så Tele2 är de enda som inte gör det nu. Det suger hårt! Skulle jag köpa en idag, vilket jag kan göra men då blir det så dyrt hur man än gör. Vill ju inte skaffa ett till abonnemang bara för att få det lite billigare. Min far ska till New York om ett par månader för att springa Marathon där så tänkte att han kunde köpa en där. Efter lite forskning på nätet kan man inte göra det längre, man måste köpa med abonnemang där så det går inte heller, skit! Man kan köpa begagnat också men jag vill gärna ha en ny asså.
Ett annat problem är att jag ska ha min nuvarande mobil (E71) tills årsskiftet iallafall, vilket jag ska försöka med, ska avvakta ett tag så får vi se vad som händer när de släpper den nya modellen och om kanske Tele2 kan få tummen ur röven och börja sälja iPhone! Skulle vara perfekt om de börja sälja under hösten så kan jag förlänga mitt abonnemang då också och få den lite billigare. Yes det var min lilla text om min nästa mobil.
Vill ha, vill ha, vill ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback