Vinden har vänt?

Ett litet ljus fann jag i den långa och annars så mörka tunneln idag. Jag ska nämligen jobba på måndag och förhoppningsvis någon dag i veckan framöver så länge jag inte hittar nått annat men det har ju gått bra hittils. Alltid nått eller just nu är det väldigt mycket, att få jobba en dag i veckan skulle göra så mycket, då skulle jag få lite pengar eller rätt mycket. Det är en jävla stor skillnad på att ha noll kronor i månaden och att ha 3000 kronor i månaden. Just nu är varje liten hundralapp värd så mycket mer än de någonsin tidigare varit. Känns bra att det händer något nu även om det är världens skitjobb enligt mig men med en helt okej lön. Hoppas bara att jag hittar nått annat snart, något som jag kan trivas med över sommaren. Idag var en sådan dag som jag sökte massa jobb eftersom jag hittade så mycket. Alla arbetsgivare har blivit så dåliga på att svara på ansökningar nu, alltså när man inte får jobbet, det kan inte vara så svårt att skicka ut ett massmail till alla bara, eller? Det var bättre förr med det där tycker jag, det beror väl antagligen på att det är så många mer som söker jobb idag än för nått år sen. Man får väl svar på ett av tio jobb nu eller nått i den stilen, känns som det, har inte direkt räknat på det liksom. Jag hoppas att vinden har vänt för mig nu efter att det har blåst motvind i ungefär nio månader. Jag hoppas att saker och ting ska gå bättre nu, jag har verkligen nått botten nu och så mycket sämre kan det inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback