Vägen hem

På vägen hem idag från jobbet som vanligtvis inte tar så mycket mer än tio minuter hände det en hel del grejer, vet inte hur lång tid det tog men minst en halvtimme men säkert 40 minuter eller nått. Jag kör alltid på motorvägen typ två kilometer, är nog inte mer än så, efter ett par hundra meter så blir det plötsligt kö, riktig jävla kö, stod typ stilla. Detta är inte så normalt så antog att det hade hänt nått, efter typ fem minuter så ser jag en ambulans i backspegeln när den kommer fram så är det en till efter och efter den en polis, shit liksom. Några minuter till går, står fortfarande nästan stilla, då kommer det två brandbilar, sen kommer det två vägassistans bilar och ytterliggare två brandbilar och en polis. Var lite läskigt måste jag säga, kändes som att det var feta olyckan där framme. Det gick väl en femton minuter och sen börja det rulla på sakta men säkert och jag kom fram till avfarten som det egentligen bara skulle tagit två minuter till men som nu tog alldeles för lång tid. Vid avfarten ute på gräset bredvid motorvägen stod en bil, ganska krockad, ingen satt i och framför stod massa poliser och snacka sen på avfarten stod en lastbil som hade ett ganska stort "sår" på ena sidan. Det var allt som var kvar, ett par poliser av alla som åkte förbi tidigare. Så antagligen hade lastbilen bytt fil och inte sett bilen och kört in i den, är väl inte så ovanligt scenario antar jag. Det var en seg och lång väntan menmen sånt är livet, det störiga är att det finns en väg parallelt med motorvägen som jag skulle kunna ha tagit och varit hemma på tio minuter. Något som gjorde allt lite roligare var att det körde förbi så många utryckningsfordon, det är något som jag alltid gillat. Har sedan jag var liten haft en liten dröm om att bli polis och få köra med blåljus och bryta mot alla trafikregler och att alla flyttar på sig. Det är ganska pinsamt nästan men jag blir helt till mig, får rysningar genom hela kroppen och gåshud, går att dölja som tur är men ändå. Det är så coolt och häftigt men det är väl bara jag som tycker det. Imorgon är det fredag btw, så skönt, äntligen helg!

Riktigt häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback