Stora sömnproblem över

Den här sommarn börjar lida mot sitt slut nu, skittråkigt, den har verkligen bara försvunnit! Tycker tiden går snabbare än snabbast just nu, den bara försvinner helt enkelt.
På tal om sommarn så tycker jag det har varit extra svårt att sova den här sommarn, har det varit varmare än vanligt eller vad beror det på? Jag kommer iallafall inte ihåg att jag lidit så mycket av värmen förut som jag har gjort det här året. Kan vara för att det har varit extremt mycket ljud utanför mitt sovrumsfönster, det är en starkt bidragande faktor. Man kan inte sova med fönstret stängt när det är så varmt men hemma hos mig så är det inte så kul, inte varit den här sommarn iallafall. Alla dessa katter som springer här i den lilla skogen låter som bara den och bråka tycker de om att göra och när de gör det låter det över hela Västertorp känns det som. Sen har vi hundarna också, folk som har semester antar jag att det varit som tar senare kvällspromenader med sina hundar, ungefär när jag går och lägger mig. Vissa har fan ingen pli på sina hundar alls, de skäller konstant. Och alla tanter asså som då är ute med sina hundar, de låter fan lika mycket som sina hundar, när de försöker få tyst på dem men skällandet bara fortsätter och tanternas tjat bara fortsätter. Det blir aldrig tyst! Det finns en liten tunnel under vägen kanske 50 meter bort från mitt fönster, en kväll så var det en hund som stod i den och skällde, det lät såklart dubbelt så högt och var dubbelt så jobbigt. Problemet var att den där hunden stod där i typ 10 minuter, jag skojar inte, vette fan vad de höll på med men det var så sjukt störande. Vet inte hur många gånger jag varit på väg att gå upp och ställa mig vid fönstret och skrika "håll käften!" så högt jag bara kan.
Men nu vet ni, nu börjar det bli normalt igen, mycket kallare om nätterna och man dör inte av värmen och eftersom det är svalare så håller tanterna, hundarna och katterna sig inne eller lugna iallafall och det är bra skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback