Problemmobil

Tillbaks till mitt eviga snack om mobiler men det är iofs ett stort intresse så det är alltid kul att skriva om det. Min mobil som jag har nu har som jag tidigare nämt krånglat en del, den första jag köpte fungerade ju inte högtalaren på, den man har mot örat, inte den som musiken kommer ifrån alltså. Så den fick jag ju byta och så fick jag en ny och allt var bra i ett tag tills neråt knappen börja krångla. För någon vecka sedan slutade högtalaren fungera igen, jippie! Så nu måste jag verkligen lämna in den och vara utan den i en månad men som tur är så får Sandra sin nya mobil på måndag troligtvis så då kan jag ta hennes gamla som är helt okej, jag slipper springa omkring med någon skitmobil, vilket är skönt iallafall. Jag har kollat runt lite på olika forum på nätet om min mobil (c905) och kommit fram till att jag inte alls är ensam med att ha problem med den. Framförallt knappfelet verkar vara väldigt vanligt, lite olika knappar hit och dit men neråtknappen är den vanligaste. Det var en kille som hade bytt mobilen fyra gånger efter att han köpt den sen palla han inte mer och lämna tillbaks den helt och köpte någon annan. Rätt dåligt av Sony Ericsson måste jag säga, de borde ju kontrollera dem innan man börjar sälja dem eller förbättra kvalitén på dem, göra någonting åt det. Det ska ju inte vara normalt att det är så mycket problem med just den modellen och att det är nästan samma problem på alla. Det var likadant med den förra värstingmobilen K850, massa problem med den. Nej jag börjar fundera på att sälja skiten efter att den är lagad, för det lär garanterat hända något igen plus att den är ju hyffsat ny på marknaden fortfarande så man borde kunna få rätt bra med pengar för den fortfarande. Lika bra att sälja så snart som möjligt om den nu ska säljas, man förlorar ju bara mer och mer desto mer tid det går. Sen blir det till att hitta en som funnits på marknaden ett tag och som det inte har varit några större problem med, leta runt lite på olika forum om den. Menmen en sak i taget så får vi se hur det blir.

Riktig problemmobil, köp ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback