Bil = dyrt!

Jag besiktigade min bil för ett tag sen, gick inte fullt så bra som förra året, då fick den inte en enda anmärkning. Denna gång var det lite värre, glapp i ena spindelleden = byta ut den och bromsarna i fram var ojämna, ena sidan bromsade rätt så mycket mer än den andra. Den åkte in på verkstad någon dag efter det, kl 7 på morgonen och runt 15.00 så var den klar och jag 4200kr fattigare men snabbt gick det iallafall. Det var en del annat som byttes också, inte bara det som verkligen skulle bytas men ändå det är inte billigt med bilreperationer, räknade ut att delarna kostade runt 1000kr och att då arbetet gick på 3000kr. Vilken jävla timlön de måste ha asså, nemen de pengarna ska väl gå till annat också men det känns ändå som att det är lite för mycket men vad vet jag. Var förra veckan på "efterkoll" som jag var tvungen att göra på bilprovningen och allt var okej då så nu har jag bil ett år till om jag vill och om bilen vill/orkar. Bara skatten kvar, bör komma en räkning denna månad, brukar vara på lite över tusenlappen så det är inte så farligt om man jämför med nyare bilar.
Det som är lite störigt är att efter reperationen så har ratten varit lite sne, kanske låter lite konstigt men jag ska förklara. När jag kör rakt fram så är ratten svängd lite åt vänster, vilket den inte var innan. Även om jag släpper ratten så kör ju bilen fortfarande framåt men ratten är inte rak, det är väldigt störande. Det kan inte ha varit så innan reperationen för då skulle jag märkt det, stör mig på det varje gång jag är ute med bilen nu liksom. Var nere på verkstaden och sa det idag så de ska kolla på det imorgon bitti så får vi se vad de säger. Det lät som de tänker spela oskyldiga så vi får väl se. Jag har även ett annat problem med bilen som skulle vara skönt att få fixat men frågan är vad det kommer kosta, jag pallar inte lägga hur mycket pengar som helst på den där skithögen, någon måtta får det vara. Frågan är bara vart jag ska sätta den gränsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback